Actuele known issues
Op deze pagina worden alleen foutmeldingen gemeld die:
* bij meerdere onderwijsinstellingen voorkomen en/of
* waarvan de oorzaak (nog) niet herleidbaar is en/of
* waarvan een oplossing nog niet in zicht is
Laatste update: 11-03-2025 14.00 uur
Datum | Issue | Betreft |
Van toepassing voor |
Impact |
Verwachting |
Intern nummer |
11-03-2025 |
Acceptatieomgeving: op dit moment werken de import koppelingen niet op de acceptatieomgeving. Dit geldt bijvoorbeeld voor Osiris, Eduarte, etc. |
Xedule | Alle gebruikers | Er kunnen geen gegevens worden opgehaald via de import koppelingen |
Onze ontwikkelaars werken met spoed aan een oplossing hiervoor. |
125580 |
03-03-2025 |
Bij langer gebruik van Xedule WASM kunnen fouten optreden. De oorzaak hiervan is bekend: het geheugen van de computer van de gebruiker wordt steeds voller en wordt niet tussendoor vrijgemaakt. Dit levert meldingen op, of in het ergste geval een blauw scherm (waarbij Xedule vastloopt). Dit komt vooral voor als gebruik wordt gemaakt van schermen in Xedule met veel verschillende elementen, zoals Week- en Perioderoosters. |
Xedule | Alle gebruikers | Beperk de impact op het werken door bijv. na een pauze een keer opnieuw op te starten. Sluit hiervoor de browser een keer volledig af. |
Om dit te verbeteren wordt continu gewerkt aan het beperken van het geheugengebruik door Xedule. Hiervoor wordt ook nauw samengewerkt met Microsoft om het geheugengebruik verder te analyseren dan gebruikelijk is. |
70766 |
19-06-2023 update 11-09-2023 |
My Xedule: Als er een gegroepeerde inschrijfles is (meerdere inschrijflessen die starten op hetzelfde moment) dan is het op een smartphone niet mogelijk door die lessen te swipen. | My Xedule | Roostermakers, studenten | Staat ingepland bij ontwikkeling en hiervoor wordt gekeken naar een nieuw ontwerp. Het zal niet als bug opgepakt worden. | Nog niet bekend wanneer dit opgelost wordt. |
Opgeloste 'known' issues
Afmelddatum | Issue | Status |
Opmerkingen
28 opmerkingen
07-01-2025: De linker kolom in Roosteren> Weekroosters > Roosters wordt steeds breder terwijl er door de weekroosters heen wordt gebladerd
08-01-2025 Reserveringen gemaakt in My Xedule blijven niet in Xedule staan. Hierdoor kunnen dubbele boekingen ontstaan.
09-01-2025: Het kan voorkomen dat niet alle wijzigingen die gemaakt worden in het rooster opgeslagen blijven in Xedule. Dit kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat er medewerkers/groepen of faciliteiten niet op de lessen blijven staan. Dit heeft hoogste prioriteit bij ons.
09-01-2025 16.15 uur, er is een update geplaatst, zie bijlage bij het artikel in het supportsysteem voor het bericht.
10-01-2025, er is een update geplaatst, zie bijlage bij het artikel in het support systeem voor het bericht.
10-01-2025, 15.00 uur. Er is een update geplaatst, zie bijlage bij het artikel in het support systeem voor het bericht.
13-01-2025 11.30 uur. Er is een update geplaatst, zie bijlage bij het artikel in het support systeem voor het bericht.
14-01-2025 11.30 uur. Er is een update geplaatst, zie bijlage bij het artikel in het support systeem voor het bericht.
14-01-2025 15.30 uur. Er is een update geplaatst, zie bijlage bij het artikel in het support systeem voor het bericht.
15-01-2025: Er is een belangrijke update geplaatst ! Zie bijlage bij het artikel in het supportsysteem voor het bericht.
15-1-2025: Roosterexports lopen op dit moment niet door. Dit geldt voor alle exports, bijvoorbeeld My Xedule, Osiris, Eduarte.
15-1-2025 de roosterexports lopen weer door. Er staat op dit moment nog een lange wachtrij, dus het exporteren kan langer duren.
15-01-2025, 12.00 uur. Er is een update geplaatst. Zie bijlage bij het artikel in het support systeem voor het bericht.
15-01-2025, 14.00 uur. Er is een update geplaatst. Zie bijlage onderaan het artikel in het supportsysteem voor het bericht.
15-01-2025, 16.45 uur. Er is een update geplaatst. Zie bijlage onderaan het artikel in het supportsysteem voor het bericht.
16-01-2025, 09.25 uur. Er is een update geplaatst. Zie bijlage onderaan het artikel in het supportsysteem voor het bericht.
16-01-2025, 13.00 uur. Er is een update geplaatst. Zie bijlage onderaan het artikel in het supportsysteem voor het bericht.
21-1-2025 Er kunnen synchronisatiemeldingen optreden bij bepaalde acties. We zien de melding bijvoorbeeld terugkomen bij het kopiëren van basisroosters/lessen en het doorzetten van JP naar OP. Dit zou na de spoedpatch van gister zijn opgelost maar we lopen toch nog tegen issues aan. Dit heeft hoogste prioriteit bij ons.
21-01-2025 16.30uur update known issue synchronisatiemeldingen:
We willen onze oprechte excuses aanbieden voor het ongemak dat jullie de afgelopen dagen hebben ervaren. We begrijpen hoe frustrerend het is wanneer dingen niet zoals verwacht werken.
Ons team heeft achter de schermen hard gewerkt aan een oplossing. We zijn ons ervan bewust dat er vandaag nog steeds synchronisatiemeldingen optreden. Vanavond wordt om 21.00 uur een hotfix uitgerold die dit oplost, om 22.30 uur zijn de omgevingen weer beschikbaar.
We zijn druk bezig met het plannen van een onderhoudsvenster in samenwerking met onze externe servicepartner. Tijdens dit onderhoud wordt de databaseserver voorzien van extra geheugen om toekomstige, vergelijkbare storingen te voorkomen. We houden jullie op de hoogte en delen de exacte datum wanneer deze definitief is.
We waarderen jullie geduld en begrip terwijl we werken aan een duurzame oplossing.
03-02-2025 10:00: alle exports lopen op dit moment niet door. We zijn hier met hoogste prioriteit mee bezig.
03-02-2025: 12.30 uur. De exports doen het weer maar zijn nog vertraagd. Er moet nog een achterstand in exports weggewerkt worden waardoor nieuwe exports nog tot een uur in de wachtrij kunnen staan. Als een export nog in de wachtrij staat, doe hem dan niet opnieuw om lange wachtrijen te voorkomen. Er volgt een volgende update als de wachtrij geheel weggewerkt is en nieuwe exports gedaan kunnen worden.
03-02-2025, 14.20 uur. Exports en andere opdrachten draaien weer zoals verwacht. Nieuwe opdrachten kunnen weer gestart worden.
12-02-2025 16.20 uur. Dubbel plaatsen van lessen kan optreden als een klas met studenten overlap heeft in de jaarplanning met een lesgroep zonder studenten (in de lesgroeprooster kolom).
14-02-2025 14.20 uur. Diverse updates op de known issue pagina. Zie het artikel in het supportsysteem voor de detailinformatie.
15-02-2025 Back-ups kunnen weer ingeladen en uitgepakt worden.
03-03-2025: we zijn op dit moment niet telefonisch bereikbaar via onze standaard nummers (+31(0)88 008 7777 en +31(0)88 008 7766).
Onze externe provider is bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen.
We zijn wel bereikbaar via het Fusyon support nummer: +31(0)88 008 7788
03-03-2025 we zijn weer telefonisch bereikbaar op alle nummers.
11-03-2025 Acceptatieomgeving: op dit moment werken de import koppelingen niet op de acceptatieomgeving. Dit geldt bijvoorbeeld voor Osiris, Eduarte, etc. Deze geven een foutmelding en er kunnen geen gegevens opgehaald worden.
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.